Blog

09 juni 2017

KPN ISDN / PSTN stopt!



KPN ISDN / PSTN stopt!

| Telecom

Per 1 september 2019 stopt KPN met het aanbieden van alle ISDN 1 / 2 en PSTN Meervoudige telefoonaansluitingen. Wat zit er eigenlijk allemaal verbonden aan ISDN en PSTN? Het is niet alleen de telefoonaansluitingen maar ook het alarm, faxapparaten, frankeermachines en pindiensten. KPN stopt en wat nu? Overstappen naar VoIP? Wij Van Laarhoven ICT bieden hiervoor passende en toekomstgerichte oplossingen voor uw organisatie en geven u graag advies. 

Waarom gaat KPN deze diensten eigenlijk opzeggen?

​De afgelopen jaren zijn de aantal gebruikers op de traditionele telefoniediensten (ISDN/PSTN) sterk afgenomen. Dit komt vooral door het succes van bellen via internet (VoIP). Het is daarom ook geen verkeerde keuze als organisatie om ook over te stappen op VoIP. Het heeft zich in de afgelopen jaren namelijk sterk bewezen als stabiel alternatief voor telefonie. Klanten die twijfelen over een overstap naar VoIP zijn vaak bang dat ze niet bereikbaar zijn als het internet uit valt. U belt immers via het internet. Maar ook daar zijn oplossingen voor. In onze Cloud centrales kunnen we een calamiteiten routering instellen. Dit gebeurt volledig automatisch waardoor bij uitval in de avond of in het weekend de routering ingeschakeld wordt. Wanneer er geen internet is worden de telefoontjes omgeleid naar een mobiel nummer. Super handig! 

 

Flexibiliteit en besparen met VoIP

Zonder grote veranderingen kunt u een overstap naar VoIP al werkelijkheid maken. Het is in veel gevallen mogelijk met de huidige telefooncentrale en toestellen gebruik te gaan maken van VoIP. Alleen de verbinding om te bellen en gebeld te worden veranderd. Met een goede internet verbinding en/of de juiste netwerkapparatuur is het zelfs mogelijk om zowel het internet als het telefonie verkeer over één verbinding te laten verlopen.

​VoIP kent geen restricties in haar gelijktijdige spraakkanalen. Er kan altijd uitgebeld worden. Nooit meer een gesprekstoon voor klanten die u proberen te bereiken terwijl u zelf aan het bellen bent!

Naast alle fijne voordelen van VoIP is het vaak ook goedkoper. Met VoIP wordt een concurrent beltarief gehanteerd. Dit geldt voor het bellen naar vaste en mobiele nummers binnen en buiten Nederland. Hierdoor zijn de gesprekskosten lager dan bij de traditionele telefoonaansluitingen. Als uw organisatie over meerdere vestigingen beschikt, belt u onderling helemaal gratis. Ook bellen naar overige klanten die al via het Van Laarhoven ICT VoIP platform zijn aangesloten is geheel kosteloos. Daarnaast krijgt u een beter inzicht in uw uitgaven, alles op één helder overzicht.

Van Laarhoven ICT geeft advies! Neem vrijblijvend contact met ons op zodat we er samen naar kunnen kijken. 

Lynn Backx
Over de auteur:
Lynn Backx
Team ICT
Deel dit artikel

HEEFT U EEN VRAAG?
WIJ HELPEN GRAAG VERDER.
Informatie inspireert! Wilt u in contact
komen met één van onze beveiligingsexperts?